Naše letadla

Christen Eagle II

Akrobatický letoun Christen Eagle II (nově známý pod obchodním názvem Aviat Eagle II) americké výroby je bezpochyby jedním z nejznámějších a nejspolehlivějších letadel určených pro adrenalinové létání vyráběných na západ od našich hranic. O jeho kvalitách svědčí i fakt,že z výrobních linek sjíždí již déle jak 30 let a stále ohromuje novémajitele svými špičkovými letovými vlastnostmi. Oproti u náspoužívanějšímu českému akrobatickému letadlu typu Zlín 142, si na prvnípohled všimnete u Christen Eagle II dvou zásadních rozdílů. Eagle II je dvouplošníka navíc cestující v letadle nesedí vedle sebe, ale za sebou. Díky dvěmařadám křídel má Christen Eagle II stabilní letové vlastností i při vysokých rychlostech a akrobatických manévrech, sedačky za sebou zasenabízejí maximální prostor a soukromí jak pro pilota, tak i propasažéra, který se rozhodne užít akrobatický let na tomto letounu.

Jako každé akrobatické letadlo je i Christen Eagle II vybaven výkonným leteckým motorem. V tomto případě se jedná o motor značky Lycoming
s výkonem o síle 200 koňských sil. Díky tomuto silnému motoru je
letadlo schopné stoupat rychlostí až 11 m/s a doletět do výšky více jak
pěti kilometrů nad zemský povrch. Skvělé manévrovací schopnosti zase
letounu zajišťují poměrně krátká křídla o délce pouhých 6 metrů, která
jsou umístěna ve dvou řadách nad sebou.

 
 

Asso Champion 5

Vidor Champion V známé také jako Asso Aerei Champion V je letadlo navržené italským konstruktérem Giuseppem (Bepim) Vidorem . První vzlet se uskutečnil 10.června 1995

Morane

Morane Saulnier replica MS 139 z roku 1927

Letov

Letov Š-239.První vzlet proběhl v roce 2009

 
 

Nieuport 11

Nieuport 11 byl francouzský stíhací dvouplošník z období první světové války. Byl zkonstruovaný v reakci na drtivou převahu německých stíhaček v roce 1915. Fokkerovy jednoplošníky zabezpečily centrálním mocnostem leteckou nadvládu a vykonávání leteckého průzkumu spojenci Trojdohody se tak stalo velmi těžkým.

Technické údaje:
  • Posádka: 1 (pilot)
  • Rozpětí: 7,52 m
  • Délka: 5,64 m
  • Výška: 2,45 m
  • Nosná plocha: 13,30 m²
  • Hmotnost prázdného stroje: 320 kg
  • Vzletová hmotnost : 480 kg
  • Pohonná jednotka: 1× rotační motor Le Rhône 9C
  • Výkon pohonné jednotky: 59 kW (80 k)
Výkony:
  • Maximální rychlost: 167 km/h
  • Dolet: 2,5 hod
  • Dostup: 5300 m
  • Stoupavost: 15 min do 3 000 m
Výzbroj:
  • 1× kulomet Lewis ráže 7,7 mm nebo Hotchkiss ráže 8 mm nad horním křídlem
 
  1.